Ar kada nors susimąstėte, kodėl tam tikros prekės yra daug sėkmingesnės už kitas? Nors pačios iš savęs jos nėra kažkuo išskirtinės, tačiau klientai daug labiau linkę įsigyti būtent jas. Šiais laikais labai didelę įtaką turi prekės ženklas, kuris leidžia kokybiškai išsiskirti iš likusių konkurentų. Nors tokią informaciją dažniausiai teikia su tuo dirbantys specialistai, šiandien Jus norime supažindinti su esminiais patarimais, kurių dėka galėsite patys susikurti sėkmingą ir veiksmingą prekės ženklą.
Kas yra asmeninis prekės ženklas ir kodėl jis svarbus?
Pirmasis dalykas, kurį privaloma suprasti yra tai, kad prekės ženklas nėra tik logotipas arba naudojama spalvų paletė. Dauguma žmonių tiki, kad visas stilius ir verslo identitetas baigiasi ties šiais punktais, tačiau realybė yra visiškai kitokia. Iš tikrųjų, prekės ženklas apima daug daugiau smulkmenų, pavyzdžiui, kaip kiti mato Jus ir Jūsų veiklą, kokius jausmus jiems sukelia Jūsų identitetas bei kokius palieka įspūdžius.
Trumpai tariant, prekės ženklas yra tarsi reputacija, kurią galima patiems sukurti ir valdyti. Tiesa, tai yra nelengvas procesas, reikalaujantis daug žinių ir patirties. Būtent dėl to už tai atsakingi būna tuo užsiimantys specialistai, nes už kiekvienos smulkmenos slypi tam tikra psichologija, su kuria ir reikia tinkamai sužaisti.
Nuo ko pradėti?
Prieš pradedant kurti prekės ženklą, visų pirma Jūs privalote pats pažinti save ir savo kryptį. Galima pradėti nuo paprastų klausimų kaip:
- Kuo noriu būti žinomas (-a)?
- Kokias vertybes noriu perteikti kitiems?
- Kokia mano stiprybė, kurią privalau pasinaudoti (tematika, stilius, bendravimo stilius ir pan.)?
Atsakę į šiuos klausimus, Jūs galėsite pradėti kurti pagrindą, ant kurio pradėtumėte statyti savo prekės ženklą. Sekantis žingsnis yra priimti sprendimus dėl savo identiteto elementų. Labai svarbu suprasti, kad Jūs turite išlaikyti tam tikrą nuoseklumą. Pavyzdžiui, jeigu Jūs pasirinksite, kad Jūsų prekės ženklui labiausiai tinka profesionalus bendravimas, tai Jūs negalite bendrauti bet kaip. Jūs privalote išlaikyti profesionalų bendravimą, kuris atitinka būtent Jūsų prekės ženklą ir privengti perdėto draugiškumo arba humoro.
Labai svarbu pagalvoti dėl pagrindinio vaizdo, kuriuo klientai Jus atpažins. Pavadinimas ir logotipas taps Jūsų vizitine kortele, todėl privalote labai atsakingai juos pasirinkti. Tas ypatingai galioja spalvoms. Už kiekvienos spalvos slypi tam tikra psichologinė nauda, kurią sėkmingi prekės ženklai efektyviai pritaiko savo naudai. Kaip pavyzdys, didžiausi greito maisto tinklai kaip „McDonalds“, „Pizza Hut“ arba „KFC“ orientuojasi į raudoną spalvą, kuri žadina apetitą ir pritraukia dėmesį. Tuo tarpu, profesionalus ir licenzijuotas internetinis kazino www.twinsbet.lt naudoja mėlyną spalvą, kuri siejama su pasitikėjimu ir ramybe.
Būkite ne tik įdomūs, bet ir naudingi
Kad ir koks prekės ženklas gali būti unikalus ar išskirtinis, to ne visada pakanka. Kad dar labiau sudominti esamus arba naujus klientus, rekomenduojama dalintis ir naudingomis žiniomis. Pasidalinkite pamokančiomis istorijomis, patarimais arba įdomiais faktais apie Jūsų prekę. Tiesa, to negalima daryti atmestinai. Negalima tikėtis, kad vienas ar kitas įrašas socialinėse erdvėse turės didelį poveikį. Tam reikia nuoseklumo, kuris klientams ar lankytojams parodys, kad gali įprastai iš Jūsų tikėtis naudingos informacijos.
Tas pats nuoseklumas galioja viskam, ką darote. Privalote išlikti matomi ir aktualūs, ypatingai socialinėse erdvėse, kur teks konkuruoti su tūkstančiais kitų įrašų kiekvieną dieną. To neprivaloma daryti perspaustai, tačiau privalo būti tam tikras nuoseklumas, kad vis išliktumėte matomi ir nepamiršti.
Apsišarvuokite kantrybe
Privalote suprasti, kad niekas nevyksta taip greitai, ypač, kai tokia didelė konkurencija. Tuo pačiu, socialinėse erdvėse lankytojai patiria informacijos perkrovą, todėl natūralu, kad per dieną tapti sensacija yra labai sudėtinga. Todėl privalote būti kantrūs ir laikytis nustatyto plano. Su laiku Jūsų prekės ženklas sulauks vis daugiau dėmesio ir taps vis labiau žinomas, o Jūsų pareiga bus užtikrinti, kad jis nenukryptų nuo kelio.