Kaip mus apgauna pakuotės

Rekamos specialistė Džeinė sako, kad produktų ženklinimas yra vos ne atskiras mokslas reklamos pasaulyje. Prašome jos papasakoti daugiau apie šiuos dalykus.

Sakykite, kodėl produktų ženklinimas tampa ir reklamos verslo dalimi?

Kaip žinome, reklamos tikslas visada yra pataikyti į tam tikrą tikslinę auditoriją ir atkreipus jos dėmesį pasiūlyti tam tikrą produktą arba net sukurti dirbtinį to produkto poreikį. Taigi, reklama tai žino ir išnaudoja visas įmanomas galimybes, kad tik būtų patenkintas toks poreikis, kad tik būtų pasiektas reklamos pačios savaime rezultatas. Tad, tarkime, jeigu produktas yra skirtas žmonėms valgyti, tada reikia padaryti, kad pasiektų žmones. Pavyzdžiui, koks nors padažas. Tada yra galvojama apie tai, kas galbūt pirks padažą. Pirks, tarkime, žmonės, kurie nori viską pirkti kuo pigiau, žmonės, kurie ieško labai gero skonio, ir žmonės, kurie tiki ekologija ir vertina natūralumą. Toliau produkto ženklinimas gali būti naudojamas ant to paties produkto taip, kad būtų iškart pritraukiama labai daug vartotojų. Arba gali būti daroma taip, kad būtų sukurtos trys skirtingos etiketės tam pačiam padažui, dar ir pakeičiant šiek tiek pavadinimą. Tarkime, vienas šiek tiek pabranginamas, parašoma prie jo "Gourman", taip pat įdedamas koks nors skonio stipriklis. Tada tai atrodo iškart kaip pats skaniausias padažas, už kurį verta mokėti daugiau. Antrasis yra nekeičiamas, tik parduodamas su mažesniu antkainiu, ir ant pakuotės uždedamas didelis ženklas "GERA KAINA". Trečiasis pagaminamas be to skonio stipriklio, ant pakuotės išryškinama kuo daugiau vaisių, daržovių, kokia nors pieva pavaizduojama, vandens lašas, naudojama žalia spalva ir kitaip bandoma perteikti natūralumo simboliką. Tai pat užrašoma "Nature" ar kažkas panašaus. Žinoma, pakeliama kaina, kad žmogus galvotų, jog už natūralesnį produktą jis gali sumokėti ir daugiau. Ir štai visas produktų ženklinimas jau sukūrė visą rinką.

Ar dažnai produktų ženklinimas manipuliuoja vartotojų dėmesiu?

Nežinau, ar galima tai vadinti manipuliavimu. Iš esmės, visa reklama siekia atkreipti ir pakreipti dėmesį, tad ženklai ant produktų tiesiog daro tą patį.

Kuo iš tiesų reikėtų žmonėms pasitikėti?

Galima būtų skaityti sudėtis, arba labai tiksliai žinoti, kokie ženklai laikomi pripažintais kaip sertifikuotais, tada gal bus lengviau atsirinkti.

Kokia yra produktų ženklinimo ateitis, jeigu kartais tame būna pažeidimų?

Visame pasaulyje veikia ir reklamos įstatymai, ir visokie ribojimai, siekiant neiškraipyti tiesos. Tad nemanau, kad ateityje turėtų nutikti kažkas blogo.

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *