Internetinė prekyba mobiliajame pasaulyje

Elektroninės parduotuvės evoliucionuoja. Pastebimos įvairesnės mados ir tendencijos. Seniau el. parduotuvės buvo tiesiog prekių katalogas, kuris leidžia užsisakyti tam tikras prekes. Tokių el. parduotuvių išvaizda buvo gana vienoda: meniu, prekių kategorijos, prekių aprašymai, pirkimo informacija. Bet dabar situacija pasikeitė. Atsiradus išmaniesiems telefonams, el. parduotuvės turėjo prisitaikyti prie mažesnio ekrano ir tapti labiau patraukliomis pirkėjams. Kai kurios el. parduotuvės net susikūrė mobiliąsias programėles, kurios paprasčiau leidžia apsipirkti ir atsiskaityti už prekes.

Kuo turi pasižymėti internetinė prekyba išmaniuosiuose įrenginiuose

Internetinė prekyba turėtų būti pritaikyta mobiliesiems įrenginiams ir pasikeitusiems vartotojų poreikiams ir įpročiams.

  • Lengvas dizainas. Interneto parduotuvės turi būti sukurtos taip, kad patraukliai atrodytų ne tik kompiuterio ekrane, bet ir mažame telefono ar planšetinio kompiuterio ekranėlyje. Tam reikalingas tamprusis (responsive) dizainas.

  • Lengvas kodas. Interneto parduotuvė neturėtų būti perkrauta sunkiu kodu, įvairiais JAVAscript elementais, kurie galėtų sulėtinti parduotuvės veikimą ne tokiuose galinguose įrenginiuose, kaip kompiuteris. Be to paprastesnis kodas visada geriau SEO.

  • Patogi navigacija. Patogiai išdėstyti mygtukai ir meniu punktai, didelis tekstas, ryškios tekstinės nuorodos. Visa tai yra patogios navigacijos bruožai, kuriuos, beje, labai vertina Google.

  • Gerai matomi kontaktai. Tai visiems interneto puslapiams būdingas reikalavimas, tačiau mobiliuose įrenginiuose jis ypač svarbus – kad nereiktų kontaktų ieškoti kažkur kitur, jei kyla kokių nors klausimų. Visada reikia rodyti telefono numerį ir el. pašto adresą.

  • Teisingai paruošta vaizdinė medžiaga. Geriau vieną kartą pamatyti, negu dešimt – paskaityti. Perkant išmaniuoju telefonu tikrai norisi matyti kuo daugiau nuotraukų ar video klipų, kad būtų galima susidaryti tikslų vaizdą apie parduodamą prekę.

  • Trumpas bet aiškus aprašymas. Prekės aprašymas turi būti trumpas bet aiškus ir konkretus. „Paklodžių“ skaityti telefone niekas nesiruošia, todėl visa informacija pateikiama iš karto po iliustracijų ir kainų.

  • Optimizuotas atsiskaitymo būdas. Atsiskaitymo už prekes puslapis turi būti optimizuotas mobiliesiems įrenginiams. Taip pat svarbu, kad krepšelyje visi užsakymo žingsniai būtų išdėstyti aiškiai ir suprantamai, vienas paskui kitą.

  • Patogus bendravimas su klientų aptarnavimo skyriumi. Tai dažniausiai yra specialus pokalbių langas, kuriame galima susirašinėti su klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoju arba „botu“. Jis turi būti patogus, kad žmogus matytų, apie ką eina kalba. Kompiuteryje tai nesudaro jokių problemų, o štai mažame telefono ekrane gali kilti įvairių iššūkių.

  • Galimybė dalintis socialiniuose tinkluose. Nors ši galimybė yra pačioje naršyklėje, papildomi Facebook mygtukai tikrai nepakenktų. Juk suradus įdomią prekę norėtųsi ją kažkur išsisaugoti, o tai geriausiai padaryti pasidalinant su kažkuo nuoroda…

Užsakymų valdymas nėra pagrindinis akcentas, tačiau čia irgi reiktų padirbėti. Kaip pavyzdys galėtų būti Aliexpress programėlė, kurioje viskas gana gražiai padaryta.

Internetinė prekyba mobiliuosiuose įrenginiuose yra iššūkis ir parduotuvių kūrėjams. Tik aukštos klasės profesionalai yra pajėgūs sukurti tokias el. parduotuves, kurios gerai atrodytų ir nepriekaištingai veiktų bet kokio dydžio ekrane.

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *