Pastarųjų metų įvykiai buvo netikėti visai žmonijai ir atnešė pokyčių, kurių pasekmes jaučiame iki šiol. Vienas jų – elektroninė prekyba, kuria domisi vis daugiau verslui ir pirkėjų. Jei anksčiau ne visi mėgo apsipirkti internetu, tai pandemija daugelį privertė išmėginti šį apsipirkimo būdą ir atrasti jo privalumus.
Elektroninės prekybos tendencijos
Įvairiose šalyse pastebimas elektroninės prekybos augimas. Vis daugiau įmonių siūlo internetu įsigyti ne tik savo prekes, bet ir paslaugas. Vartotojų ir verslo komunikacijos patogumą užtikrina įvairios sistemos, skirtos paslaugų rezervacijai, o kurjeriai turi tiek daug darbo, kaip niekada. Rodos, viskas tiesiog puiku, tačiau internete prekiaujančios įmonės susiduria su vis augančia konkurencija. Ją lemia ne tik Europos Sąjungoje įgyvendinamas laisvas prekių ir paslaugų judėjimas, bet ir vis mažtanti geografijos įtaka, pingančios tarptautinių siuntų paslaugos.
Taigi, elektroninė prekyba suteikia daug didesnį potencialių pirkėjų ratą, tačiau kartu šalia atsiranda ir daugiau konkurentų. Elektroninės parduotuvės stengiasi išsiskirti įvairiai ir tai parodo kelios tendencijos. Visų pirma, itin daug dėmesio skiriama pirkėjui ir jo patogumui. Elektroninė prekyba tampa vis patogesnė ir intuityvesnė. Kita tendencija – personalizuoti pasiūlymai ir asmeninis ryšys, kurį elektroninės parduotuvės plėtoja per socialinius tinklus, naujienlaiškius ar net online renginius.
Paprasti elektroninės prekybos sprendimai
Šiandien jokiai įmonei nekyla klausimų dėl interneto įtakos verslui, tad elektroninė prekyba tampa būtinybe, o ne pasirinkimu. Daug paprastesni ir tokiai prekybai pradėti reikalingi procesai: ilgą ir nuobodų internetinės parduotuvės kūrimo procesą vis dažniau pakeičia internetinių parduotuvių nuoma. Tai greita ir nebrangi alternatyva, kuri palengvina verslo pradžią.
Kaip tai veikia? Išties, labai paprastai. Galima išsinuomoti jau sukurtą elektroninę parduotuvę ir ją pritaikyti savo reikmėms. Žinoma, adaptacijų skaičius tokiuose projektuose yra ribotas, tačiau ne itin specializuotoms prekėms ar paslaugoms to tikrai užtenka. Kitas šio pasirinkimo privalumas yra tai, kad elektroninė prekyba gali būti pradėta itin greitai, o nei parduotuvės kūrimas, nei priežiūra nereikalauja programavimo ar kitų sričių specifinių žinių. Iš esmės svarbiausias darbas nuomojant elektroninę parduotuvę yra katalogo sukėlimas į sistemą.
Elektroninės prekybos perspektyvos
Nors COVID-19, rodos, atsitraukė, dar visko gali nutikti. Sergančiųjų skaičiai tai mažėja, tai vėl auga, o karantino ribojimai ir vėl suteiktų pagreičio internetinei prekybai. Antra vertus, vartotojai jau atrado privalumus, kuriais elektroninė prekyba lenkia tradicines fizines parduotuves, tad apsipirkimų ir išleidžiamų sumų skaičius sparčiai auga. Pridėkime dar ir pačių parduotuvių pastangas išsiskirti – tai taip pat augina lojalių pirkėjų ratą ir didina pardavimus.
Jei ketinate pradėti ar jau vykdote verslą ir dvejojate dėl elektroninės prekybos, vykite abejone į šalį – tai mūsų rinkos ateitis, kuria galime džiaugtis šiandien.